Zdeněk Jana z CzechInvestu řekl, že agentura společně s krajskými úřady zpracovala studii tuzemských brownfieldů, která mapuje tato území. "Na základě již dokončených průzkumů můžeme říci, že na území ČR se vyskytuje asi 12.000 hektarů brownfieldů. Ze studie vyplývá, že více než 65 procent brownfieldů je v soukromém vlastnictví a asi 40 procent těchto nemovitostí je nějakým způsobem ekologicky zatíženo," uvedl Jana.
Dodal, že tato nevyužívaná území ale mají velký investiční potenciál. "Mohou těžit ze své výhodné polohy, existující infrastruktury či z možnosti zažádat o finanční podporu prostřednictvím strukturálních fondů Evropské unie," poznamenal Jana.
Velké zkušenosti s využitím brownfieldů má Velká Británie, jejíž odborníci se tento týden v Praze zúčastnili odborné konference na toto téma. "Velká Británie má za sebou dvacet let zkušeností v oblasti regenerace brownfieldů. Může nám zprostředkovat postupy, které se u nich při regeneraci brownfieldů osvědčily," prohlásil výkonný ředitel CzechInvestu Jakub Mikulášek.
Města i soukromé firmy nyní hledají nové využití opuštěných areálů. Například radnice ve Šternberku na Olomoucku přebuduje do jednoho až dvou let areál bývalých Nálepkových kasáren na průmyslovou zónu. Investice si vyžádá necelých 100 milionů korun. Společnost TMT Chrudim se zase pustila do rekonstrukce objektu bývalého cukrovaru, ve kterém by měly vzniknout nové výrobní prostory. Na rekonstrukci chrudimského cukrovaru by měla několika desítkami milionů korun přispět Evropská unie.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
