"Chci z Temelína udělat pro veřejnost nudnou elektrárnu. Tedy provozovat jí 280 dní bez odstávky s přerušením jednou za rok na výměnu paliva na konci cyklu," řekl Hlavinka, který se stal ředitelem elektrárny letos v červenci. Za potřebnou označil výměnu vysokotlakých rotorů nebo úpravy v systému vysokoenergetického parního potrubí.
První blok elektrárny obnovil v neděli večer dodávky elektřiny do rozvodné sítě. Od pátečního večera byl totiž odpojený kvůli pravidelné zkoušce regulačních zařízení reaktoru. V pátek večer také Temelín spustil po souhlasu Státního úřadu pro jadernou bezpečnost reaktor druhého bloku, který byl od září mimo provoz kvůli výměně čtvrtiny paliva. Reaktor druhého bloku byl mimo provoz delší dobu, než energetici plánovali, protože palivo vykazovalo nečekané větší funkční odchylky.
Ke kvalitě paliva Hlavinka uvedl, že dodavatelská firma Westinghouse má jedno z nejlepších. Elektrárna ale podle něho má palivo z tendru v roce 1993. To se dále vyvíjelo a má nedostatky, které se elektrárna společně s dodavatelem snaží řešit. Nové soubory paliva by měly být zaváženy v roce 2007, dodal Hlavinka.
Kvůli kvalitě současného paliva jsou nutné mimořádné odstávky, až třikrát ročně, vždy zhruba na dva měsíce, připustil Hlavinka. Podle odhadu společnosti Patria Finance stojí každý den uzavírky tisícimegawattového bloku asi 12,5 milionu korun. Hlavinka tento propočet odmítl komentovat. "Mám to spočítáno, ale je to obchodní tajemství," uvedl pouze.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
