Dnes prezident Klaus oznámil, že novým členem bankovní rady ČNB se stane Vladimír Tomšík (32 let). O svém rozhodnutí dnes prezident hovořil s guvernérem České národní banky Zdeňkem Tůmou. Zatím ovšem není jasné, zda ve funkci nahradí Jana Fraita nebo Michaelu Erbenovou. Oběma na konci listopadu končí mandát člena bankovní rady.
Hampl zatím nemá podle serveru své angažmá v ČNB zcela jisté, protože čeká na nezbytnou bezpečnostní prověrku a může se stát, že ji NBÚ nestihne dodělat včas. "V tom případě by prezident potvrdil na druhé období Michaelu Erbenovou," píše Euro Online.
Ve svém bývalém působišti, České konsolidační agentuře, Hampl vedl ostrý spor s exministrem financí Bohuslavem Sobotkou. Ten ho také odvolal a zdůvodnil to jeho odpovědností za vyvedení půl miliardy korun z Galilea Real. Sám Hampl to však přikládá svému odmítavému přístupu k Sobotkou navrhovaným řešením sporů s ČSOB, píše server.
ČSOB v současnosti podle serveru žaluje Hampla a další úředníky ČKA za poškození dobrého jména a požaduje od něj náhradu ve výši pěti milionů korun. "Pokud by právě on nahradil Michaelu Erbenovou na místě, kde má v gesci dozor nad finančními trhy, vznikla by kuriózní situace, kdy by se ČSOB soudila se svým nejvyšším regulátorem," uvádí Euro Online. Podle serveru je také možné, že ČSOB podala žalobu právě proto, aby Hamplovu nástupu do bankovní rady zabránila. "To však bylo zřejmě kontraproduktivní, protože Václav Klaus od pádu IPB nemá ČSOB zrovna v lásce," píše Euro Online.
Mojmír Hampl v letech 2004 až 2006 pracoval jako člen představenstva České konsolidační agentury. V letech 2002 až 2004 působil v České spořitelně jako senior analytik a koordinátor ekonomických analýz finanční skupiny Erste. V letech 2002 až 2003 byl členem týmu externích poradců ministra financí pro reformu veřejných rozpočtů. V letech 1998-2002 pracoval jako analytik, později jako senior analytik v ČNB. V roce 1998 působil také jako zvláštní poradce ministra bez portfeje Vladimíra Mlynáře.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
