"Ceny od 170 do 470 korun za vůz a jedno zastavení, by spolehlivě zlikvidovaly společnosti, které Českým dráhám konkurují," uvedl Mužík. Dráhy nádraží získaly při transformaci železnice, v jiných zemích je přitom podle Mužíka obvyklé, že zařízení související s fungováním železnice, jako jsou nástupiště nebo čekárny, spravuje nezávislý provozovatel dopravní cesty a poskytuje je všem dopravcům za rovnoprávných podmínek.
České dráhy podle mluvčího Aleše Ondrůje odmítají hradit náklady na cestující externích dopravců z jízdného respektive z dotací od státu či krajů na dopravní obslužnost. Od nového jízdního řádu proto podnik zavedl čtyři kategorie poplatků, které za soukromé vozy bude vybírat.
Soukromí železničáři si rovněž stěžují na zastaralý zabezpečovací systém na železnici, který jim údajně při současných předpisech neumožňuje využití moderních elektrických lokomotiv. Kvůli tomu například ve čtvrtek nevyjel soukromý rychlík společnosti Railtrans, který měl spojovat Prahu s Ostravou.
Sdružení železničních společností je dobrovolným sdružením právnických i fyzických osob, které podnikají v oboru provozování drah a drážní dopravy. Sdružuje zhruba 20 firem a spolků. Vedle Railtransu mezi ně patří například Connex Česká železniční, Jindřichohradecké místní dráhy nebo Česká severní dráha.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
