Schvalování směrnice nebylo jednoduché a je poznamenáno několika lety diplomatických bojů mezi jednotlivými státy, evropskými institucemi a ekologickými organizacemi. Ani konečný návrh, který vstoupí v platnost, není bez problémů. Zástupci chemického průmyslu tvrdí, že jsou s ním spojené obrovské náklady, ekologové naopak namítají, že je příliš "mírný".
Proti kompromisnímu návrhu se postavila i organizace Greenpeace ČR. Podle její mluvčí Vladimíry Tejnské REACH v současné podobě z trhu neodstraní množství nebezpečných látek, a to včetně rakovinotvorných, způsobujících vrozené vady a další vážná onemocnění. Látky se podle ní naopak budou používat i v případech, kdy jsou za ně k dispozici bezpečnější náhrady.
Průmyslníci naopak tvrdí, že Českou republiku bude přijetí kontroverzní směrnice znamenat náklad několika miliard Kč a ztrátu tisíců pracovních míst. Svaz chemického průmyslu odhaduje, že se sníží produkce celého zpracovatelského průmyslu o 14 miliard korun ročně. Český svaz se už kvůli plánované nové evropské legislativě například rozhodl založit neziskovou dceřinou společnost ReachCentrum CZ. Ta by měla firmám s novým nařízením pomáhat.
Neshody panují především kolem takzvaného nahrazování nebezpečných látek. Aktivisté se snažili upřít právo na výrobu látkám označeným za nebezpečné, pokud za ně existuje vhodná náhrada. Podle konečné verze však budou muset výrobci předložit při žádosti o schválení zhruba 1500 látek "substituční plán", pokud však prokážou, že je budou dostatečně kontrolovat, tak budou povoleny.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
