Stejně tak pouze jedna třetina zaměstnavatelů obdržela žádost o práci na pozici vyššího managementu a kvalifikovaných odborníků z jiné země EU, což představuje pouze pět procent všech žádostí.
Mezi nejvýznamnější překážky bránící většímu pohybu evropských pracovních sil patří podle studie neznalost cizího jazyka, rozdíly v daňových systémech, zdravotní péči, zaměstnaneckých benefitech a informace o tom, jak je možné práci v cizině získat. Dalšími překážkami, které pracovníky odrazují od ucházení se o práci v cizí zemi, jsou problémy s vyhledáním zaměstnání a budováním kariéry manželů, dostupnost bydlení a škol či přerušení dosavadního vztahu s rodinou nebo přáteli.
"Všechny tyto překážky vytváří dohromady povědomí, že získat zaměstnání v cizí zemi je velmi náročné. Proto by se těmito problémy měli zabývat jak představitelé státní správy v jednotlivých členských zemích, tak rovněž samotní zaměstnavatelé," uvádí studie, jíž se zúčastnilo 445 zaměstnavatelů ze 14 zemí, včetně České republiky.
Studie připomíná, že zaměstnavatelé by v rámci takzvané lisabonské strategie, která má vést ke zvýšení konkurenceschopnosti celé Evropy, měli být schopni řešit nedostatečnou kvalifikaci svých zaměstnanců přílivem kvalifikovaných pracovníků z jiných evropských států. PwC studii zveřejnila v rámci Evropského roku pracovní mobility.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
