Tupperware vyrábí kuchyňské náčiní, prodává ho na takzvaných uzavřených prezentacích. Výrobky nizozemské značky tak nejsou k sehnání v běžné maloobchodní síti. Stejně pracuje i řada dalších firem, ÚOHS má teď několik tipů na chyby v jejich práci. "Proto se chceme v příštím roce na přímý prodej zaměřit," uvedl Pecina.
Firma Tupperware od roku 1997 do října 2005 diktovala svým distributorům pevnou cenu zboží pro prodej koncovým zákazníkům. Prodejce potom kontrolovala. Pokud podmínky nedodrželi, hrozilo jim ukončení spolupráce. Obchodníci mohli změnit přikázané ceny jen výjimečně, třeba při reklamních akcích. I tak s tím musel Tupperware souhlasit.
"Dohody o přímém určení ceny pro další prodej představují nejzávažnější formy zakázaných dohod. Nastavení ceny pro další prodej může způsobit navýšení nákupních cen pro spotřebitele," vysvětlil Pecina. Hospodářskou soutěž podle antimonopolního úřadu poškodila i dohoda o zákazu zpětného prodeje a exportu. Obchodníci nemohli kupovat výrobky mezi sebou, byli nepřímo zavázáni kupovat zboží výhradně od Tupperware.
Společnost Tupperware loni dosáhla tržeb 155,9 milionu korun. Maximálně mohl ÚOHS udělit pokutu deset procent z celoročního obratu firmy. Pokuta je v jejím případě poměrně vysoká, doplnil Pecina. Úřad podle něj zohlednil mimo jiné délku porušování zákona a dominantní postavení firmy. Navíc se Tupperware stejných prohřešků dopouštěl také na Slovensku.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
