Od prodeje terminálu a stravování očekávají ČSA přísun hotovosti do firmy. Tu nutně potřebují, aby mohly plnit svůj základní cíl, kterým je zvýšení prodeje. Odprodej terminálu i stravovacích služeb by měl být ukončen v únoru, sdělil již dříve prezident společnosti Radomír Lašák.
Ze stejného důvodu prodají ČSA příští rok také pět letadel Boeing 737-500, které si posléze zpětně pronajmou. Tuto možnost, jak získat hotovost, naznačil Lašák již v listopadu, když oznamoval výsledky firmy za tři čtvrtletí.
Podle schváleného obchodního plánu by se měly v roce 2007 zvýšit výnosy z pravidelné dopravy o 1,4 miliardy korun. Zhruba 600 milionů korun přinese nárůst přepravní kapacity díky zavádění větších typů letadel do flotily a očekávané zvýšení obsazenosti letů, uvedla Hupáková. Dalších 800 milionů korun by mělo přinést zlepšení prodejních schopností společnosti.
Naopak ČSA se zatím nedaří výrazně snížit náklady, a to zejména ve mzdové oblasti. Vedení se letos nepodařilo dojednat s odbory změnu kolektivní smlouvy. Ta platí na tři roky a zaručuje zaměstnancům mzdový růst průměrně osm procent ročně. To pro společnost bude znamenat dodatečné mzdové náklady v roce 2007 ve výši 300 milionů korun.
Negativní dopad do nákladů ve výši až 180 milionů korun může mít podle vedení ČSA také nové znění Zákoníku práce. Náklady významně zatíží také pořízení dalších nových letounů Airbus 320/319, a to částkou 300 milionů korun.
Plán počítá se zachováním společnosti v současné velikosti tedy s 50 letadly a zhruba 5000 zaměstnanci. Dozorčí rada firmy pracuje v současném složení od listopadu. Jejím předsedou se tehdy stal šéf Liberálního institutu Miroslav Ševčík. Nová rada má spolu s vedením firmu restrukturalizovat a přivést ji zpět k zisku.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
