"Zjistili jsme, že v Kolumbii je naleziště velmi kvalitního koksovatelného uhlí. Místní firmy ale nemají potřebnou techniku a znalosti, aby surovinu vytěžily," vysvětlil Zátorský.
VOKD, která se dosud specializovala na povrchové i podzemní stavby, koupil nedávno Geofin od těžební společnosti OKD. VOKD dosud měla dvě dceřiné společnosti ve Španělsku, které razily tunely i důlní šachty. Španělsko již ale není podle nových majitelů perspektivním trhem, vláda tam přiděluje zakázky především místním firmám a zahraniční společnosti se dostávají až na pozici druhého či třetího subdodavatele.
Geofin chce pro kolumbijskou investici vytvořit společný podnik VOKD s kolumbijskou firmou. "Dodáme hlavně know-how, techniku a odborníky, rozhodně tam nechceme bezhlavě sypat peníze," řekl Zátorský. Projekt, který VOKD připravila už před několika lety, byl pozastaven po vstupu nových investorů vedených finančníkem Zdeňkem Bakalou do OKD.
Kolumbijský projekt je již druhou významnou investicí, již Geofin v prosinci ohlásil. Firmy holdingu už začaly pracovat na výstavbě opravny obřích letounů u mezinárodního letiště Mošnov nedaleko Ostravy za 1,05 miliardy korun. Další dceřiné společnosti Geofinu provozují pravidelnou linku do Vídně, k níž by příští rok měla přibýt také linka Praha-Sliač a Ostrava-Amsterdam. Holding se zabývá také zpracováním kamene a developerskou činností.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
