Úspěšnost výběru mýtného je zatím 99,25 procenta. To je o několik desetin procenta méně, než firma vykazovala v pilotním provozu. Podle Toplaka je to tím, že řadu palubních jednotek si řidiči špatně nastavili.
K dnešku bylo vydáno 72.000 palubních jednotek, zadávací dokumentace ministerstva dopravy přitom počítá s 80.000 jednotkami. Toto číslo přesáhne počet vydaných palubních jednotek velmi rychle, řekl Toplak.
Podle něj si tak musí ministerstvo dopravy další jednotky u firmy přiobjednat. "Kapsch nechal prozíravě vyrobit 114.000 jednotek," uvedl Toplak.
Mýtné se vybírá na necelých 1000 kilometrech dálnic a rychlostních silnic od 1. ledna. Povinnosti podléhají automobily o hmotnosti 12 a více tun. Toplak dnes sdělil, že samotná výstavba systému v první etapě stála asi 2,5 miliardy korun. Cena celé zakázky v obou etapách i se službami včetně DPH je 22 miliard korun.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
