Vnitrozemská lodní doprava je nejoblíbenější v Německu, Belgii a Nizozemsku, kde se dohromady přepraví 87 procent veškerého evropského lodního nákladu. Nizozemské lodě v roce 2005 převezly přes 317 milionů tun nákladu, české oproti nim v množství přepraveného zboží zaostaly téměř třistakrát.
Více než 40 procent českých lodních nákladů nepřekročí hranice, hned po Polsku je tak ČR druhou zemí s největším podílem tuzemské lodní dopravy. Pokud české lodě směřují do zahraničí, je to v převážné většině případů do Německa. Naproti tomu Lucembursko, Rakousko, ale také Slovensko používají vodní cesty hlavně pro mezinárodní transport.
Co se týče druhu přepravovaného zboží, využívají se české lodě ve více než 90 procentech případů pro dopravu nerostných surovin a stavebního materiálu. ČR tak kopíruje celoevropský trend: i v rámci EU totiž tvoří 40 procent lodních nákladů právě nerostné suroviny, každá pátá loď pak veze ropné produkty.



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
