Vývoz zboží z Německa ročně roste přibližně o sedm procent, zatímco růst čínského exportu činí 28 procent. "V příštích letech budou karty světového hospodářství nově zamíchání," říká Kai Gramke z Prognosu.
Podle odhadů švýcarské studie by měl do roku 2015 objem světového exportu stoupnout o 76 procent. Globální pozice Číny, Indie a dalších asijských zemí přitom masivně vzroste. Z tohoto regionu bude pocházet více než 35 procent zboží, zatímco dnes je to 28 procent. Vývozy z Číny a Indie se do roku 2015 ztrojnásobí.
Pro evropské firmy tento vývoj bude znamenat nová velká odbytiště, ale zároveň jim naroste konkurence na domácím trhu. Problémy s rozmachem asijských trhů mají v Evropě především středně velké firmy. Pro ně je světový trh tak velký, že jej nemohou obsloužit, říká Kurt Demmer z německé IKB Deutsche Industriebank. Firma s obratem 50 nebo 100 milionů eur si podle něho nemůže dovolit mít vlastní distribuci v Číně.



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
