Dva roky vězení s podmínečným odkladem a pokuta 576.000 eur (16 milionů korun) - tak zní verdikt soudu. Hartz se přiznal, že z firemních peněz postupně podplatil dvěma miliony eur šéfa vlivné zaměstnanecké rady Klause Volkerta. Odbory pak bez většího odporu vstřebávaly nezbytné změny v chodu podniku.
I přes poměrně vysoké částky, které Hartz na korupci vydával, zůstal bývalý vysoký manažer ušetřen vězení. Důvodem bylo plné přiznání a objasnění mechanismů korupce ve VW, jakož i to, že se Hartz osobně neobohacoval. Tak zněla i původní dohoda, k níž ještě před soudem dospěli Hartzovi obhájci s justicí a která narazila na odpor části veřejnosti. Soud svým verdiktem v zásadě vyhověl požadavkům obžaloby.
Hartzova kauza je však zřejmě jen úvodem série procesů, neboť v korupčním skandálu VW nyní justice stíhá 14 osob, mimo jiné podpláceného Volkerta. Aféru předloni odstartovalo odhalení, že personální šéf dceřiné Škody Auto Helmuth Schuster a manažer VW Klaus-Joachim Gebauer žádali úplatky za zakázky a cestou nastrčených firem převáděli peníze na svá vlastní konta. Pak se mimo jiné provalily také delikátní návštěvy nevěstinců a nákladné výletní cesty na útraty VW.



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
