Studie je podle deníku výjimečná tím, že srovnává počítačové dovednosti zaměstnanců podniků v různých zemích Evropy, ale i tím, že je hodnotí sami jejich šéfové. Ze studie však vyplývá i to, že domácí podniky nekladou na počítačové znalosti svých pracovníků takový důraz jako jinde.
Evropskému průměru se Češi blíží jen v základech práce s počítačem. Elektronickou poštu nebo textový editor dokáže používat 85 procent českých zaměstnanců. U pokročilejších znalostí, jako je třeba ovládání specializovaného softwaru nebo využívání internetu pro rozvoj podnikání, výrazně zaostávají například i za Rumuny, kteří letos v lednu vstoupili do unie.
Autoři průzkumu z britské společnosti IDC oslovili ředitele a personální manažery z celkem 600 firem. Dotázaní se shodli, že počítačové dovednosti jsou nezbytné nebo důležité pro čtyři pětiny všech pracovních míst v Evropě. Podle většiny podniků důležitost těchto dovedností poroste ve všech sektorech. A 40 procent evropských zaměstnavatelů tvrdí, že by vůbec nepřijalo do práce člověka, který neovládá počítač.
Vedení firem většinou viní z nedostatečné kvalifikace lidí školský systém v jednotlivých zemích. Dvě třetiny z nich však zároveň přiznávají, že nemají čas ani peníze na to, aby kvalifikaci zaměstnanců sami zvyšovali.



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
