"Svitavy jsou jednou z pěti uvažovaných alternativ. Bylo by velmi dobré, kdyby se na Svitavsku objevil investor, který by zaměstnal nad tisíc lidí," řekl ředitel Úřadu práce v Pardubicích Petr Klimpl. Z hlediska nezaměstnanosti jsou na tom Svitavy nejhůře v kraji, míra nezaměstnanosti se tam pohybuje nad deseti procenty.
Foxconn sice investici nepotvrdil, nicméně koncem roku šéf firmy Jim Chang uvedl, že "pravděpodobnost rozjetí nových provozů je velmi silná".
Rozhodnutí Foxconnu investovat mimo krajské město není podle deníku překvapivé. V Pardubicích totiž firma bojuje s nedostatkem lidí. V současnosti zaměstnává přes 3000 pracovníků a zakázek má tolik, že chystá nábor několika stovek lidí. Nemá už je ale kde brát. O práci u linky na Pardubicku už nikdo příliš nestojí. Lidi proto firma sváží do Pardubic ze širokého okolí a musejí zaměstnávat dělníky ze Slovenska či Ukrajiny.
Foxconn začal v Pardubicích podnikat v roce 2000, když získal areál zkrachovalé HTT Tesla Pardubice. Postupně se zařadil mezi největší průmyslové podniky v zemi. V roce 2005 dosáhly tržby společnosti 51,4 miliardy korun a zisk byl 509 milionů korun. Téměř veškerá produkce míří na vývoz.



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
