Podle analýzy loňského hospodaření vydané v Tatrováku se výrazně zvýšily prodeje na ruském a indickém trhu, více nákladních vozidel koupili také čeští a slovenští odběratelé. Největší zájem byl o vojenské typy nákladních vozů. Automobilka loni poprvé prodala své vozy například do Austrálie a na Madagaskar.
Po vstupu nového majitele automobilka na podzim přijala 227 pracovníků, počet zaměstnanců na začátku letošního roku přesáhl hranici 1600 lidí. Další zaměstnance přijímaly i dceřiné společnosti holdingu. Platy jim podle nedávno uzavřené kolektivní smlouvy letos porostou v průměru o 4,25 procenta.
Firma očekává další růst tržeb, na konci roku podepsala kontrakt za 2,6 miliardy korun na dodávku 555 automobilů pro českou armádu. Podle managementu se připravují i další zajímavé zakázky.
Majoritní podíl 81 procent v Tatře získala na podzim za 26,2 milionu dolarů (asi 600 milionů korun) od amerického Terexu společnost Blue River, která se později přejmenovala na Tatra Holdings. Holding založili dřívější akcionáři Tatry KBC Private Equity a společnost Vectra, dále pak americké společnosti Sam Eyde a firma Meadow Hill, kterou vlastní šéf Tatry Ronald Adams se svou ženou.



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
