Privatizace pražského letiště se však zatím nachází v raném stádiu. "Ještě neexistuje žádné vládní usnesení, není to ještě žádný konkrétní projekt," upozornila Pongratzová. Pražské letiště bude pravděpodobně v letošním roce převedeno na akciovou společnost a do dvou let je vláda hodlá prodat.
Podle českých médií již zájem o pražské letiště projevilo několik firem. Hovoří se o více než deseti podnicích, včetně česko-slovenské finanční skupiny Penta. Ta se společně s firmou Flughafen Wien ucházela o letiště v Bratislavě a Košicích. Jejich konsorcium s názvem TwoOne v obou případech uspělo, slovenská vláda však později privatizaci bratislavského letiště zrušila, připomíná agentura APA.
Ruzyňské letiště loni odbavilo rekordních 11,5 milionu cestujících, o zhruba 700.000 více než v roce 2005. Letos počítá s pětiprocentním zvýšením počtu cestujících. Nárůst mimo jiné souvisí se stoupajícím provozním podílem nízkonákladových aerolinií, který nyní dosahuje 20 procent.
S novým terminálem Sever 2, jenž byl otevřen zhruba před rokem, se kapacita letiště zvýšila až na 20 milionů cestujících ročně. Těch by mělo letiště podle odhadů dosáhnout v roce 2020. Podmínkou je ovšem výstavba nové vzletové a přistávací dráhy.



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
