"Německo se proti limitu Evropské komise pro emise oxidu uhličitého nebude odvolávat," prohlásil Wilhelm. Komise v listopadu emisní limit pro Německo snížila o šest procent z předchozích 482 milionů tun ročně, připomíná agentura Reuters.
Evropská komise dnes Německo za jeho přístup pochválila. Komisař pro životní prostředí Stavros Dimas zdůraznil, že Brusel s Berlínem neuzavřel žádnou speciální dohodu, aby získal jeho souhlas s emisním limitem.
Slovensko ve středu podalo na komisi kvůli emisnímu limitu žalobu k evropskému soudu. Slovensko žádalo komisi, aby mu v letech 2008 až 2012 povolila vypustit 41,3 milionu tun skleníkových plynů ročně, komise ale limit stanovila na pouhých 30,9 milionu tun.
Na emisních limitech se s komisí kromě Německa dohodla zatím jen Británie a Slovinsko. Další země si navrhly vyšší kvóty a komise jim je snížila. O některých zemích, včetně České republiky, komise ještě nerozhodla. Česko však podle ministra životního prostředí Martina Bursíka komisi nezažaluje, i kdyby navržené limity snížila.
Komise emisními povolenkami bojuje proti globálnímu oteplování. Podniky, které chtějí vypouštět více skleníkových plynů, než mají určeno limitem, si mohou povolenky dokoupit na evropském trhu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
