Firma loni těžila z nízkých náhrad škod vzniklých při živelních pohromách, silné poptávky po penzijním pojištění a růstu na finančních trzích. Společnost hodlá téměř zdvojnásobit dividendu za loňský rok na 3,80 eura na akcii.
Generální ředitel Michael Diekmann upozornil, že čistý zisk loni překonal plánovaných 6,5 miliardy eur. Dodal, že firma si vytváří základy pro další růst vykoupením minoritních akcionářů ve francouzské divizi AGF a německé divizi Allianz Leben.
"Splnili jsme, co jsme slíbili, a budeme v tom pokračovat i v příštích letech," řekl Diekmann. Společnost uvedla, že hodlá v letech 2007 až 2009 zvyšovat provozní zisk zhruba o deset procent ročně. "Je to opravdu silné," řekl k výsledkům analytik Lucio di Geronimo z banky HVB. "Vedení zatím dělá všechno správně," dodal.
Akcie společnosti po zveřejnění výsledků posílily o 4,5 procenta. "Nejdůležitější věcí je pro mě skutečnost, že Allianz chce vyplatit vyšší dividendu," řekl analytik Boris Böhm z firmy Nordinvest, která vlastní akcie pojišťovny.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
