Těžba dosáhla na konci loňského roku 22,216 milionu tun hnědého uhlí, což je meziroční nárůst o 440.000 tun. "V tuzemsku roste spotřeba elektrické energie, což zvyšuje i poptávku po uhlí," uvedl Demjanovič.
Těžební společnost zaměstnávala k 31. prosinci 3525 lidí, meziročně o 84 méně. Dalších asi 1200 osob pracuje v sedmi dceřiných firmách. Průměrná mzda dosáhla na konci roku 23.705 korun, což je meziroční šestiprocentní nárůst. "Racionalizace pracovních sil už je za námi, stav zaměstnanců bude i v dalších letech stabilní. Pokud přistoupíme k reorganizaci, tak už jen v rámci skupiny SD," řekl už dříve Demjanovič.
SD očekávají na konci letošního roku zisk po zdanění 2,3 miliardy korun při výnosech 9,7 miliardy korun. Odbytová těžba by měla klesnout na 21,1 milionu tun uhlí.
Stoprocentním vlastníkem SD se základním kapitálem devět miliard korun je elektrárenská společnost ČEZ. V loňském roce odkoupila od státu téměř 56procentní podíl v těžební firmě za devět miliard korun.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
