Vše se stalo při napouštění jednoho z pomocných systémů, jímž je doplňována voda obsahující kyselinu boritou do primárního okruhu. Technici při tom zjistili, že kohout po předchozí údržbě zůstal otevřený. Kondenzát odtekl do určené sběrné nádrže. Místnost poté zaměstnanci elektrárny opláchli vodou.
"Událost byla prošetřena, informace jsme předali i Státnímu úřadu pro jadernou bezpečnost a v souladu s dohodou z Melku i rakouské straně," uvedl mluvčí.
Podobná událost se na elektrárně stala loni v srpnu, kdy na druhém bloku uniklo několik tisíc litrů této mírně radioaktivní vody. Obsluha zřejmě při odstávce bloku kontrolovala pomocné systémy a nedotáhla armaturu. Voda odtekla do sběrné nádrže k vyčištění.
První blok je od konce ledna mimo provoz kvůli výměně čtvrtiny paliva. Druhý blok vyrábí elektřinu na plánovaném výkonu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
