Česká republika zažila výrazný nárůst počtu telefonních linek v druhé polovině 90. let minulého století, kdy musel Český Telecom, nyní Telefónica O2, každoročně plnit přísná kritéria počtu nově zřízených telefonů a modernizace sítě. V roce 2000 se nárůst zastavil na zhruba 3,8 milionu linek a v dalších letech jejich počet začal klesat.
V současnosti, tedy po 160 letech od narození vynálezce telefonu Grahama Bella, již spíše dominují mobilní telefonní služby. V tuzemsku je 12,3 milionu mobilních telefonů, což představuje přes 120 telefonních čísel na 100 lidí.
Telefónica se snaží nahradit propad výnosů z hlasových služeb po pevné síti novými nabídkami. Začátkem roku 2003 začala nabízet vysokorychlostní připojení k internetu prostřednictvím technologie ADSL, které na konci roku 2006 využívalo 470.000 zákazníků. Loni na podzim pak spustila televizi přes pevnou linku, která má přes 20.000 uživatelů.
Loni Telefónice příjmy z pevných linek klesly o pět procent na 29,9 miliardy. Podle analytičky ING Barbary Seidlové nelze ani v příštím roce očekávat, že by firma pokles výnosů z volání z pevných linek pokryla tržbami z dalších služeb v pevném segmentu.
Firma se snaží lákat i nové zákazníky, kterým nabízí zřízení linky za jednu korunu. Dříve si za službu účtovala téměř čtyři tisíce korun.
Konkurence Telefóniky O2, jako je GTS Novera, Radiokomunikace či Czech On Line, většinou vlastní linky neprovozuje a pronajímá si vedení od dominantního operátora. To využívá především k nabídce rychlého internetu přes ADSL. Počet takto připojených uživatelů dosahuje několika desítek tisíc.
Telefonování přes pevnou linku má konkurenci nejen v mobilních telefonech, ale v přípojkách kabelové televize, které nyní vedou do více než milionu domácností. Loni na nich operátoři začali nabízet hlasové služby. Telefonovat je v současnosti možné i prostřednictvím jakéhokoliv internetového připojení. Například systém Skype pro levné volání přes internet v tuzemsku využilo několik set tisíc uživatelů.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
