Dohoda má umožnit aerolinkám z Evropy létat z jakéhokoliv města EU do jakéhokoliv bodu ve Spojených státech, a naopak. Očekává se, že díky ní zlevní letenky, zvýší se počet přepravených cestujících a vznikne až 80.000 nových pracovních míst.
Evropský komisař pro dopravu Jacques Barrot uvedl, že požádá na nejbližším setkání ministrů dopravy EU, které se uskuteční 22. března, aby země EU dohodu podpořily. S dohodou musí souhlasit také americký Kongres. V platnost by měla vstoupit 28. října.
Letecká přeprava mezi Evropou a Spojenými státy se na celkovém objemu letecké přepravy podílí 60 procenty. Ambiciózní dohoda o otevřeném nebi mezi EU a USA by měla umožnit většímu počtu aerolinek létat na lukrativních trasách přes Atlantik a případně i zlevnit letenky.
Současná dohoda dává právo létat na nejrušnější evropské letiště Heathrow v Londýně jen společnostem American Airlines a United Airlines. Podobná omezení platí i pro lety evropských aerolinií do USA. Na lukrativní trh transatlantických letů se tak především nemůže dostat nová vlna levných přepravců.
Podle zdroje blízkého jednání Washington nezmění pravidla, která stanoví, že zahraniční firmy mohou mít v amerických leteckých společnostech podíl na hlasovacích právech v maximální výši 25 procent. Dohoda však umožní firmám z EU nákup neomezeného počtu akcií, které nejsou spojené s hlasovacími právy. Dohoda by současně měla umožnit EU, aby omezila investice firem z USA do evropských aerolinek, napsaly agentury AP a Reuters.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
