* Očištěný zisk za 1.pololetí 93 centů, odhad 88,7 centu
* Čeká stabilní zlepšování na většině rozvíjejících se trhů
* Příští rok čeká mírné zvýšení nákladů na suroviny
* Pololetní dividenda roste o 15 procent na 19,5 centu
LONDÝN, 18.listopadu (Reuters) - Pivovarnická skupina
SABMiller <SAB.L> ve čtvrtek překonala odhady trhu, když díky
silnému oživení na rozvíjejících se trzích oznámila 16procentní
nárůst pololetního zisku, i když současně upozornila na obtížnou
situaci v Evropě a Severní Americe.
Druhý největší výrobce piva na světě, jež generuje více než
80 procent zisku na rozvíjejících se trzích, uvedla, že Afrika a
Asie se plně zotavily, zatímco vzestup prodejů piva na vyspělých
trzích brzdí vysoká nezaměstnanost.
Generální ředitel Graham Mackay ve čtvrtek načrtl obrázek
dvourychlostního světa, když uvedl, že výstav piva roste v
Africe a Asii a zotavuje se i v Jižní Americe po zvýšení daní v
Kolumbii, zatímco na Západě se situace téměř nezlepšuje.
"Výhled je extrémně smíšený. Rozvíjející se trhy jsou v
pořádku, ačkoli některé z nich zasáhly daně, ale vyspělé trhy v
Evropě a Severní Americe čelí problémům," uvedl Mackay při
konferenčním hovoru po zveřejnění pololetních výsledků.
Výrobce piv Plzeňský Prazdroj, Peroni a Grolsch dále uvedl,
že do konce finančního roku v březnu 2011 bude nadále těžit z
nižších cen surovin, zejména ječmene. V příštím finančním roce
společnost čeká mírné zvýšení nákladů na suroviny s tím, jak se
projeví vyšší ceny obilí.
Společnost za šest měsíců do konce září oznámila očištěný
zisk na akcii 93 centů na akcii, zatímco analytici oslovení v
průzkumu skupiny odhadovali zisk 88,7 centu. Pololetní dividenda
firmy se zvýšila o 15 procent na 19,5 centu na akcii.
Tržby stouply o 7 procent na 14,2 miliardy dolarů a jádrový
zisk EBITA (před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) díky
silnému růstu zisku v Jižní Americe, Africe, Asii a také Severní
Americe vzrostl o 13 procent na 2,5 miliardy dolarů.
Zisk v Evropě klesl s tím, jak ztížené podmínky na hlavních
trzích v Polsku, Rusku a Česku zasáhly výdaje spotřebitelů a
přiměly je sáhnout po levnějších značkách.
<^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Graf srovnání globálních pivovarnických skupin:
http://r.reuters.com/nym54q
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^>
Pivovarnické skupiny působící ve velkém měřítku na
rozvíjejících se trzích jako SABMiller a největší skupina na
světě Anheuser-Busch InBev <ABI.BR> zaznamenaly oživení výstavu,
zatímco společnostem Heineken <HEIN.AS> a Carlsberg <CARLb.CO>,
jež jsou více závislé na rozvinutých trzích, se nedaří růst.
[]. []
(Autor: David Jones; Přeložil: Tomáš Doležel)