* Zisk EBITDA v Q3 činil 3,53 mld dolarů, trh čekal 3,54 mld
* Čistý zisk v Q3 dosáhl 1,49 mld dolarů, trh čekal 1,44 mld
* Výstav v Brazílii +12,5 pct, v Číně +8,1 pct, Rusku +8 pct
* Očekává "podstatně" vyšší růst zisku EBITDA v Q4 než v Q3
BRUSEL, 3.listopadu (Reuters) - Anheuser-Busch InBev
<ABI.BR>, největší pivovarnická skupina na světě, předpokládá,
že zisk ve čtvrtém kvartále poroste ještě rychleji než ve třetím
čtvrtletí poté, co vyskočila spotřeba piva na prudce
expandujících trzích Brazílie, Číny a Ruska.
Výrobce piv Stella Artois, Beck či amerického Budweiseru ve
středu uvedl, že růst pozorně sledovaného jádrového zisku EBITDA
bude "podstatně" vyšší než ve třetím kvartále díky poklesu
nákladů, spojených například s marketingem během letošního
fotbalového mistrovství světa.
AB InBev, který vaří téměř 20 procent celosvětové produkce
piva, vykázal za období od července do září růst jádrového zisku
na srovnatelné bázi o 9,1 procenta na 3,53 miliardy dolarů,
téměř v souladu s odhadem analytiků oslovených Reuters ve výši
3,54 miliardy.
Spotřeba piva v Brazílii, kde skupina ovládá zhruba dvě
třetiny trhu, vzrostla o 12,1 procenta, v Číně o 8,1 procenta a
v Rusku o 8,0 procenta.
Výstav v nasycené západní Evropě a Severní Americe oproti
tomu klesl o 4,5 procenta, respektive o 1,5 procenta. Zisk v
Evropě byl nižší, než se čekalo, v jiných regionech však
překonal odhady trhu.
Konkurenční SABMiller, světová dvojka z hlediska produkce a
výrobce Plzeňského Prazdroje, minulý měsíc oznámil za šest
měsíců do konce září zvýšení výstavu o 1 procento díky růstu v
Africe a Asii, které spolu s Latinskou Amerikou generují zhruba
60 procent jeho tržeb. []
Třetí Heineken <HEIN.AS> v minulém kvartále zaznamenal
pokles výstavu, když chladné počasí, úsporná opatření a slabší
spotřebitelská důvěra braly chuť konzumentům v Evropě i ve
Spojených státech. []
(Autor: Philip Blenkinsop; Přeložil: Jan Schmidt)