Rozhovor se zakladatelem Trip.market aneb jak si sestavit dovolenou podle vlastních představ

23.11.2017 | , Finance.cz
MAKRODATA A EU


Co byste řekli na to, kdyby si šlo individuálně vybrat letenku, ubytování, výlet anebo akci přes jednoho zprostředkovatele? O tom nám poví zakladatel nové online platformy Vít Rosberg.

Trip.market je novější projekt, který prozatím zprostředkovává především prodej a srovnání letenek. V blízké době chce ale nabídnout ještě další služby. Jaké?

Na čem stojí princip projektu Trip.market a jaké služby může lidem nabídnout?

Klademe si za cíl vybudovat jednoduchý systém rezervace letenek, ubytování a vstupenek na atrakce a zážitkové akce v cílových destinacích. V současné době pracujeme na systému, který dokáže výše zmíněné spojit do košíku tak, aby zákazník vše zaplatil v jedné platbě, respektive objednávce. Taková služba na trhu zatím chybí. Chceme zároveň naše zákazníky inspirovat a to v podobě rozsáhlého blogu s nejrůznějšími články o destinacích a cestování. Našim cílem je vybudovat komunitní platformu, na které zákazníci najdou všechno, co ke svým cestám potřebují.

Chcete zůstat pouze u prodeje letenek anebo hodláte rozšířit služby?

Jak jsem zmiňoval, kromě letenek budeme nabízet ubytování i vstupenky na akce v cílových destinacích. V ideálním případě si u nás zákazník vybere destinaci podle ceny, počasí nebo možností vyžití, o kterých píšeme na blogu. Poté si koupí letenku, ubytování i vstupenku na ty akce, které chce vidět, nebo například na sportovní události a koncerty.

Naším systémem tak odstraníme limity klasických cestovních kanceláří tak, že zákazníkovi umožníme si vytvořit zcela vlastní parametry dovolené od cesty, ubytování až po program v cílové destinaci. Zákazník tak nebude odkázán na již existující nabídku, prostě si ji vytvoří sám podle vlastního vkusu.

Budete tímto způsobem zprostředkovávat pouze dovolené, zájezdy anebo třeba i služební cesty, popř. výlety za nákupy do zahraničí?

Služební cesty již zajišťujeme pomocí online platformy Trip.market Business. Chtěli jsme firmám ve všech směrech zlepšit a zjednodušit systém objednávání služebních cest, protože jsme právě tento trh považovali za poměrně zkostnatělý. Vytvořili jsme intuitivní platformu, ve které jde online rezervovat letenky a ubytování podle přesných požadavků firem. Navíc systém umožňuje vytvářet pokročilé reporty služebních cest a všech nákladů, umožňuje firmám platit za všechny měsíční letenky a ubytování v jedné přehledné faktuře nebo třeba automaticky synchronizovat kalendáře zaměstnanců, takže je možné vidět, kdy je ten který zaměstnanec na cestách.

Platforma také umožňuje až pět úrovní automatizovaného schvalování letenek a přednastavení zaměstnaneckých profilů s letovými parametry. Tento nástroj považujeme opravdu za zásadní zjednodušení pro firmy.

Trip.market je poměrně nová záležitost. Byl problém najít na českém trhu cestovního ruchu prostor pro vlastní byznys? Je u nás vysoká konkurence?

Jak v čem. Co se týká vyhledávačů letenek, tak je bezesporu konkurence silná. Některé z těchto služeb fungují na trhu 20 let, takže mají mezi českými zákazníky velmi silnou pozici. Trip.market začal fungovat na jaře letošního roku. Samozřejmě se snažíme si část trhu s prodejem letenek ukrojit pro sebe, ale zároveň se snažíme vytvořit trh vlastní. Naše vize je rozšířit klasické služby o další možnosti tak, abychom zákazníkovi co možná nejvíce usnadnili výběr dovolené.

Kam letošní rok Češi nejvíce jezdili na dovolenou? Jsou spíše na levnější zájezdy anebo jsou si ochotní připlatit?

Průměrný Čech nepříliš často experimentuje, co se cílové destinace týče. Většina destinací pro letošní rok kopíruje ty, které se v seznamech objevovaly v minulých letech. Jedná se hlavně o klasické evropské destinace jako Itálie nebo Španělsko, po pár chudších letech se vrátil mezi nejnavštěvovanější destinace Egypt. Nejčastěji ale Češi létají do Londýna. A to jak na krátkodobé pobyty, tak třeba kvůli přesedání na dálkové lety. Londýn je samozřejmě jedna z nejdostupnějších destinací, alespoň co se počtu přímých letů týká, takže je tento výsledek vcelku logický.

Ohledně cen letenek je situace tak trochu ambivalentní. Z průzkumu, který jsme si nechali před pár měsíci zpracovat, vyplývá, že lidé dávají přednost klasickým aerolinkám typu ČSA před nízkonákladovými, ale zároveň je pro ně rozhodujícím faktorem cena letenky. Když půjdeme na úroveň konkrétních aerolinek, preference nízkonákladových aerolinek klesla pod pět procent. Z pohledu počtu prodaných letenek jsou ale pomyslné váhy výrazně nakloněné na stranu nízkonákladových aerolinek. Každopádně ale pozorujeme, že se s vzrůstajícími platy a rostoucí ekonomikou i Češi pomalu vydávají na delší vzdálenosti, a tím pádem dražší dovolené.

A poslední otázka: proč by si lidé měli vybrat dovolenou právě přes Trip.market?

Věříme ve filozofii, že lidé u nás nakupují produkty kvůli tomu, proč je my prodáváme. Cestování je úžasný byznys, který je založený na lidském zážitku a vzpomínkách. I z tohoto důvodu se Trip.market snaží cestu k takovému zážitku co možná nejvíce usnadnit a zrychlit. Cena je v konečném důsledku jen jedním z faktorů, který vstupuje do rozhodovacího procesu. Jednoduchost, zákaznický servis, autentičnost a inspirace jsou možná faktory ještě důležitější. A na nich si Trip.market zakládá.


Čtěte také:

Jak a čím platit v zahraničí?

Na co nezapomenout před služební cestou?

Autor článku

Lucie Mečířová

Lucie Mečířová

Redaktorka Finance.cz


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: MAKRODATA A EU