E-business a internet jsou odvětví mladá a jako taková mají přirozenou tendenci pohybovat se v extrémech. Letos na jaře se ukázalo, že fantastický růst popularity a tržní hodnoty on-line firem v předchozích letech byl přehnaný. Z velké části se na tom podepsali i finanční analytici a média, která se při vítání této nové technologie neubránila nekritickému nadšení.
Skepse, která z týchž expertů a novinářů čiší v posledních měsících, je však stejně neoprávněná jako dřívější euforie. Internet je a ještě bude revoluční změnou, která posune firemní komunikaci, marketing i administrativu na novou úroveň. Ani největší skeptici nemohou popřít, že výrobci síťových komponent, softwaru a nástrojů pro internet budou z
vyšovat tržby rychleji než například oceláři, automobilky či vodárny. Z tohoto hlediska neexistuje na světě perspektivnější odvětví než internet, snad vyjma některých biotechnologií a genetiky.Pokud se ale investor do technologického sektoru chce vyhnout
přílišnému riziku, musí v jeho rámci pečlivě vybírat. Maloobchod po síti, který dominoval pionýrským začátkům internetu, zřejmě není dobrou volbou. Konkurence je příliš pružná, marže nízké a náklady na reklamu vysoké. Navíc zde chybí přidaná hodnota - tito retaileři se od kamenných obchodů liší vlastně jen umístěním výlohy. Jistější se jeví sázka na velké portály typu Yahoo!, ale i ty mají přirozený růstový strop v počtu klientů. Největší perspektivu mají tzv. business-to-business firmy, které zprostředkovávají vztahy mezi jinými podniky na síti. Ty totiž zřejmě porostou ještě rychleji než internet sám.Zdroj: HN z 14. 07. 2000