Investiční a Poštovní padl systém, klienti museli čekat na své peníze

04.03.1999 | ,
Domovská stránka


Řada klientů Investiční a Poštovní banky se včera již druhý den po sobě marně pokoušela domoci svých peněz. Kvůli havárii informačního systému byl totiž od pondělka omezen rozsah služeb i výplat hotovosti. "Jde o rozsáhlejší závadu technického rázu na automatizovaném systému," vysvětlil mluvčí IPB Jan Rezek. Pracovníkům banky se podle něj sice podařilo chybu objevit, ale ani do včerejší zavírací doby poboček IPB nebyla odstraněna. "Doufáme, že se vše rozběhne v krátkém čase," řekl Rezek. "V úterý ráno mi sdělili, že mají potíže s počítači, které už odpoledne měly fungovat. To se ale nestalo," popsal situaci lounský klient Jiří Škaloud. Všechny pobočky, kterých je v celé republice celkem sto šedesát, zůstávají otevřeny a pracují pouze v režimu offline. To znamená, že operace zaznamenávají jen místně a teprve po odstranění závady je hromadně odešlou do centrály. "Bankomaty fungují normálně. Příkazy k úhradě mají asi čtyřiadvacetihodinové zpoždění, které se však stále zkracuje," řekl Rezek. Výši omezení výplat peněz neupřesnil, neboť si ji podle něho pobočky určují samy.

Zdroj: MF Dnes 4.3. 1999

Autor článku

 

Články ze sekce: Domovská stránka