Povinné ručení stále nemá přes milion řidičů

27.12.1999 | ,
Ručení


Trh povinného ručení, o němž na konci loňského roku Česk...

Trh povinného ručení, o němž na konci loňského roku Česká pojišťovna tvrdila, že je ztrátový, se ukázal být, alespoň podle tvrdého konkurenčního boje, velmi zajímavý

Trh povinného ručení, o němž na konci loňského roku Česká pojišťovna tvrdila, že je ztrátový, se ukázal být, alespoň podle tvrdého konkurenčního boje, velmi zajímavý. Důvodem jsou především doprovodné služ

by, které budou povinné ručení provázet.

Boj pojišťoven o motoristy vrcholí. Soutěží, kterými pojišťovací ústavy lákají nové klienty, přibývá.
Do konce roku, kdy musí všichni majitelé motorových vozidel uzavřít s některým z 12 pojišťovacích ústavů smlouvu o povinném ručení, zbývá už jenom šest pracovních dní. Povinné ručení pro rok 2000 přitom ještě zhruba půldruhého milionu tuzemských řidičů vůbec nemá. Majitelé vozidel zatím nejvíce preferují Českou pojišťovnu, jež získala 1,550 milionu smluv.

Kooperativa ohlásila 650 000 smluv (podíl 19,5 procenta), Allianz 360 000 smluv (10,8 procenta) a Komerční pojišťovna 300 000 smluv (devět procent). S tím, jak se blíží poslední termín pro uzavření smlouvy, přibývá i zájemců o uzavření povinného ručení. "Každý den k nám chodí desítky tisíc uzavřených smluv," potvrzuje tiskový mluvčí pojišťovny Kooperativa Jan Diviš.

O poslední zhruba půldruhý milion majitelů motorových vozidel bojují především pojišťovny, které zatím uzavřely nejvíce smluv, a to Česká pojišťovna, Kooperativa, Pojišťovna Allianz. Česká pojišťovna láká v současné době nové klienty především na každodenní losování milionové výhry. K podobnému kroku tak vyprovokovala pojišťovnu Allianz, která chce v posledním letošním týdnu losovat denně jednoho

výherce třímilionové odměny. "Jde o kampaň, v níž chceme poděkovat našim klientům za důvěru v Allianz," uvedla tisková mluvčí pojišťovny Květoslava Voglová.

Proti tomu Kooperativa žádné podobné losování vysokých výher neplánuje. "Jsme přesvědčeni, že pro naše klienty je rozhodující kvalita produktu. Kampaň jako taková by měla říci, že jsme tady," uvedl k tomu mluvčí pojišťovny Kooperativa Jan Diviš. Trh povinného ručení, o němž na konci loňského roku Česká pojišťovna tvrdila, že je ztrátový, se ukázal být,

alespoň podle tvrdého konkurenčního boje, velmi zajímavý. Důvodem jsou především doprovodné služby, které budou povinné ručení provázet. Pojišťovny počítají s tím, že jim v budoucnosti budou přinášet zisk jiné formy pojištění, a to především havarijní a životní pojistky.

Složenka stačit nebude

Z

ákon ukládá motoristům povinnost uzavřít smlouvu o povinném ručení s některou z dvanácti pojišťoven do konce roku 1999, jinak hrozí motoristům pokuta až do výše 20 000 Kč a odebrání řidičského oprávnění až na dobu jednoho roku. Prokázat zaplacení pojistky musí majitelé automobilů pouze speciálním dokladem o pojištění. Složenka, kterou motoristé vozí letos, policistům od příštího roku rozhodně stačit nebude.

Zdroj: LN z 23. 12. 1999

Autor článku

 

Články ze sekce: Ručení