Peněžní družstevnictví mí za sebou více než tři roky praktické existence. Zatím jako by stálo ve stínu bank a dalších finančních institucí. Družstva pochopitelně nemohou být konkurentem peněžních ústavů. Nepotvrdily se však názory mnohých skeptiků, kteří v roce 1995, když se narodil zákon umožňujícím družstvů
m činnost, tvrdili, že počet peněžních ústavů a nabídka jejich produktů je dostatečná a že tudíž družstva nezískají dostatek členů a tím i kapitálu, což se odrazí v jejich potížích. Ukázalo se, že družstva si svou klientelu našla a že pro ni mohou zabezpečovat služby,které pro banky nemusí být tolik výhodné.|
Souhrnné ukazatele vývoje peněžního družstevnictví od 1.1.1996 |
|||||
|
Stav na konci období |
Počet záložen |
Počet členů |
Vklady (mil.Kč) |
Úvěry (mil.Kč) |
Bilanční suma (mil.Kč) |
|
1996 |
57 |
6 707 |
175,8 |
44,5 |
210,4 |
|
1997 |
70 |
25 533 |
1 126,3 |
371,8 |
1 252,3 |
|
30.6.1998 |
72 |
39 600 |
2 234 |
715 |
2 466 |
|
30.9.1998 |
74 |
47 500 |
2 900 |
880 |
3 125 |
|
1998 |
77 |
62 000 |
4 300 |
1 900 |
4 650 |
|
31.3.1999 (odhad) |
85 |
75 000 |
5 800 |
2 200 |
6 200 |
Zdroj: Ekonom 22/99



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
