Být No. 1 je lákavý cíl. V patnáctileté historii Retail Summitu ambice dobýt tuto kýženou pozici zazněla z mnoha úst. V prvním ročníku summitu dominovala trhu domácí podnikatelská skupina Interkontakt, které v r. 1995 stačilo 10,5 miliardy Kč obratu k jasnému vítězství. Po 15 letech vypadá česká obchodní scéna zcela jinak – diky agresivní expanzi a koncentraci je k prvenství třeba obratu blížícímu se 50 miliardám Kč. Na špici se tak udržely jen silné mezinárodní firmy, které si na českém trhu navíc často pilotují řešení pro další expanzi do střední a východní Evropy i pro vysoce saturované západoevropské trhy. Z klíčových hráčů se během 15 let expanze moderního obchodu udržel jen Ahold, kterému se podařilo zvýšit obrat více než desetkrát. Ani to však dnes na vítězství nestačí – Retail Summit 2009 prozradí, kdo byl největším obchodníkem uplynulého roku. Může se jím stát například i agresivně expandující Tesco, které v každém případě zaznamenalo největší meziroční růst návštěvnosti. Zatímco v roce 2007 Hypermarket Tesco osobně navštívilo 32% českých domácností, v roce 2008 to již bylo 38%. Ukázaly to aktuální výsledky projektu Shopping Monitor http://www.incoma.cz/cz/shop/listofsurveys/Shopping_monitor_2009.aspx
Retail Summit ve svých dosavadních 15 ročnících systematicky představoval klíčového hráče obchodního trhu. S velkým zájmem se v posledních letech setkala zejména zásadní vystoupení člena vedení skupiny Lidl & Schwarz (Kaufland) p. Fergena a šéfa skupiny REWE (Billa, Penny Market, Plus) p. Caparrose. Letošní ročník představí jako klíčového řečníka Boba Robbinse, CEO TESCO CEE, který po uplynulých 6 let stál v čele významného růstu a expanze společnosti Tesco v regionu střední a východní Evropy. Kromě něj se lze těšit ještě na další velkou novinku Summitu – CEO panel k budoucnosti obchodu v podmínkách globální krize, jehož diskutéry budou například prezident EuroCommerce Feargal Quinn, CEO Aholdu ČR Johan Boeijenga, CEO SPAR česká obchodní společnost Gerald Strasshofer, CEO Globusu Petr Vyhnálek, předseda SČMSD Zdeněk Juračka, Prezident Českého sdružení pro značkové výrobky Vlastimil Lagan, ale i zástupci nezávislých maloobchodních sítí jako je Karel Hruzík ze sítě Hruška nebo jednatel p.k. Solvent Martin Moravec.
Retail Summit 2009 se uskuteční ve dnech 3.- 4.2.2009 v Top Hotelu Praha – detaily k jeho dvoudennímu programu jsou k dispozici na http://www.retail21.cz/rsummit/sessions/2009/cs/program/default.aspx .
Bližší informace o podmínkách registrace a specifických možnostech účastnických slev získáte na http://register.blueevents.eu/v2/step1.aspx?conferenceID=RS2009&language=cs
Kontakt: Barbora Krásná, Partner, Blue Events (barbora.krasna@blueevents.eu)



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
