Paegas neposkytuje zákonnou záruku

18.08.1999 | ,
MAKRODATA A EU


U společnosti Radiomobil, která provozuje mobilní telefonní síť Paegas, jsem si koupil telefon Siemens S10 , který jsem po krátké době reklamoval. Reklamace byla vyřízena výměnou za nový telefon. Spolu s ním jsem obdržel záruční list, který obsahoval následující formulaci: "Po dobu převzetí přístroje prodejcem do op

ravy se běh záruční lhůty přerušuje. Původní záruční lhůta pokračuje ode dne předání opraveného přístroje. Pokud v případě uplatnění záruční vady prodejce vadný výrobek vymění za náhradní výrobek, původní výrobek tímto přechází do vlastnictví prodejce a náhradní výrobek přechází do vlastnictví kupujícího. V tomto případe je výslovně ujednáno, že výměnou vadného přístroje za náhradní nepočíná běžet nová záruční doba, ale stejně jako v případě opravy vadného výrobku, pokračuje běh původní záruky." Nesouhlasím však, aby mi pokračovala záruka z minulého přístroje, což jak vyplývá z vaší uvedené formulace je velmi pravděpodobné. Vzhledem k tomu, že v případě, že obdržím jiný přístroj, mám za to, že ze zákona by měla běžet nová záruční lhůta. Lze takové chování považovat za zákonné?

Zdroj: MF DNES 18.8.1999

Autor článku

 

Články ze sekce: MAKRODATA A EU