Diskusi o smyslu udržitelného podnikání přijede do Prahy podnítit přední expert a člen vedení jednoho z největších světových potravinářských výrobců Al Halvorsen z Frito Lay / PepsiCo

17.03.2011 | , Blue Events s.r.o.
Konference


Ve čtvrtek 14. dubna 2011 se v pražském hotelu Dorint Hotel Don Giovanni uskuteční Forum for Sustainable Business – konference, jejímž smyslem je ukázat, že udržitelné strategie nejsou nějakým „zeleným vymýváním mozků“, ale mají praktický přínos pro byznys.

Klíčovým řečníkem bude Al Halvorsen, přední expert a člen managementu největší potravinářské firmy Severní Ameriky Frito Lay / PepsiCo. V plenárním programu i paraleních diskusních sekcích si své zkušenosti, jak omezit spotřebu firem a společností a současně zvýšit jejich ziskovost, vymění desítky praktiků z větších či menších firem i zástupci veřejného sektoru. 

Program Fóra pro udržitelné podníkání, které se uskuteční 14. dubna 2011 v hotelu Dorint Hotel Don Giovanni v Praze, vznikal v diskusi s podnikatelskou sférou a tvořil se téměř rok. Organizátoři konference, jimiž jsou společnosti Blue Events, Business Leaders Forum a Vysoká škola ekonomická, touto cestou usilují o vznik platformy, která by byla inspirací i praktickým rádcem pro různé tržní subjekty. Udržitelnost již dávno přestala být nějakým vzdáleným tématem “zelených“ ekologických spolků. Stala se nezbytnou součástí strategií firem, které se chtějí na trhu uplatnit dlouhodobě a často spojuje i zájmy soukromého a veřejného sektoru.

„Je pravdou, že jsou i společnosti, které se jen pokoušejí „zeleným nátěrem“ zlepšit svoji image. Pro nás ale udržitelnost znamená především růst produktivity, který zohledňuje okolní prostředí a je udržitelný z dlouhodobého hlediska – je připraven pro budoucnost“, říká Al Halvorsen, hlavní řečník na konferenci Fórum pro udržitelné podnikání, jemuž bude patřit hodinový blok na téma „Performance with purpose“ aneb Výkon s jasným účelem. Budoucnost, ať chceme nebo ne, nám totiž bude přinášet významná omezení zdrojů energie a dalších surovin.

"Pokud by část Spojených států postihlo významné sucho a z nařízení vlády by nebylo možné třeba měsíc čerpat vodu, chceme být na tuto situaci připraveni“, vysvětluje Al, který se přes vedoucí pozice v oblasti technologií a finančního plánování propracoval až do vedení největšího potravinářského výrobce severoamerického kontinentu společnosti Frito-Lay / PepsiCo. Má na starosti řízení provozu energetických a odpadových sítí a logistiky pro 39 výrobních závodů a 195 distribučních center firmy a má jasné důkazy toho, jak udržitelná politika ovlivňuje obchodní krajinu a vztahy s dodavateli i odběrateli: "Pokud tuto politiku udržitelnosti děláme dobře, vysíláme jasný signál pro veškerý navazující byznys, že je to možné a že se to dlouhodobě vyplácí.“

Jak omezit spotřebu firmy a současně zvýšit její ziskovost

Svůj strategický plán zaměřila společnost Frito Lay/PepsiCo na čtyři oblasti: snižování spotřeby energie, vody, minimalizaci odpadů a omezení emisí. Na konci 20. století si stanovila za cíl o 50% snížit spotřebu vody, o 30% spotřebu zemního plynu a o 25% spotřebu elektřiny. O 9 let později těchto cílů dosáhla. Za jediný rok nyní společnost na snížené spotřebě vody a energie ušetří 55 milionů dolarů, které může investovat do dalších inovací. Jednou z nich je například provoz moderního  výrobního závodu Casa Grande v Arizoně, který v jednom z nejsušších míst na světě funguje téměř výhradně na obnovitelných energetických zdrojích a recyklované vodě.
Česká republika sice (zatím) není na poušti, to ovšem neznamená, že by podniky i orgány veřejné a státní správy mohly udržitelné strategie ignorovat. Proto budou o širších ekonomických souvislostech udržitelnosti v ČR na konferenci v pražském hotelu Dorint Hotel Don Giovanni dne 14. dubna diskutovat mimo jiné Petr Zahradník z České spořitelny a NERVu, Luboš Drobík, prezident Prague Business klubu či zástupci mnohých výrobců i obchodníků (např. ze společností Adler, Carrier chladicí technika, Henkel, Marks &Spencer, Tesco Stores ČR, TetraPak, Škoda Auto, Vodafone, aj.).

Tvůrci programu rozdělili odpolední detailní diskuse do tematických bloků:  B2B (Jak postavit udržitelný podnik a sdílet jeho hodnoty se zaměstnanci i kooperačními partnery), B2C (Jak efektivně nabídnout výhody udržitelnosti spotřebitelům) a Public (Veřejná a státní správa jako rozvojový prostor pro udržitelné aktivity).

Na konferenci je měsíc před jejím konáním registrováno jíž více než stovka zástupců firem napříč sektory – od dodavatelů spotřebního a průmyslového zboží a technologií, přes stavební a logistické firmy, dodavatele energetických služeb a správce utilit, až po představitele státní správy a místní samosprávy. Velký je i zájem poradenských firem, komunikačních agentur a účastníků ze škol a médií.  Vzhledem k omezené kapacitě konferenčního centra budou zohledněny pouze včasné registrace.

 

 

 

 

 

 

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Konference