Perné dva týdny mají za sebou Škody Plzeň vydané v roce 1997. Přestože se s těmito cennými papíry téměř neobchoduje, během listopadu celá polovina emise v hodnotě 836 milionů korun hned dvakrát změnila svého majitele. Investiční a Poštovní banka (IPB) nejprve 11. listopadu prodala, aby je o týden později koupila zpět. "Šlo o technickou operaci, kdy jsme Škody použili při obchodech s klientem jako zástavu," vysvětluje důvod
transakce Jan Rezek z tiskového oddělení IPB.K převodu dluhopisů Škodovky však došlo přesně v den, který je rozhodující pro stanovení majitele, jemuž má být v prosinci vyplacen úrok. Pokud by v té době vlastnila zahraniční firma, nemusela by podle českých zákonů platit daň. "Převody dluhopisů na zahraniční subjekty těsně před nebo přímo v den rozhodující o splatnosti úroku se u nás běžně dělají. Říkalo se tomu daňová optimalizace," řekl LN jeden z analytiků, který nechtěl být jmenován. "Takovéto
fígle se v minulosti opravdu dělaly," potvrzuje Marek Ratkovský z České spořitelny. IPB ale jakékoliv podezření z daňového úniku rezolutně odmítá. "Obchod byl proveden výhradně mezi českými subjekty. Kdo to byl, vám však vzhledem k obchodnímu tajemství neprozradím," vyvrací spekulace o převodu dluhopisů do zahraničí Rezek.Dluhopisy Škody Plzeň splatné v roce 2002 byly vydány před dvěma lety, a to v objemu 1,7 miliardy. Emisi si tehdy půl na půl rozdělily dva největší věřitelé Škody: IPB a Komerční banka. Banky tímto způsobem poskytly Škodovce půjčku, mimo jiné na "vybudování sítě obchodních zastoupení", jež měla Škodovce pomoci exportovat a tím i zvýšit odbyt. Současná finanční situace firmy ale nedává naději, že dluh bude v řádném termínu splacen. "Pokud do Škodovky přijde silný partner, je šance na splacení větší," míní Ratkovský.
Zdroj: LN z 23. 11. 1999



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
