Zatímco privatizace České spořitelny bude ukončena v lednu příštího roku, Komerční banka (KB) je tvrdší oříšek a její prodej by měl být dokončen ve druhé polovině příštího roku. Na včerejší bankovní konferenci to uvedl první náměstek ministra financí Jan Mládek. Pro úspěšnou priva
tizaci Komerční banky bude podle Mládka nezbytné z ní vyvést další špatná aktiva. Zároveň podle něho ve hře zůstává i tržní restrukturalizace úvěrů KB. Podle Mládka ještě nebylo rozhodnuto, v jakém poměru dojde k tržní restrukturalizaci aktiv a státní pomoci KB. Stát již v letošním roce jednou KB pomohl, když od ní Konsolidační banka (KoB) odkoupila špatné úvěry v nominální hodnotě 23,1 miliardy korun za 13,6 miliardy korun.Je však nutné ještě zrestrukturalizovat dalších 60 miliard klasifikovaných úvěrů KB. "O tržní sekurizaci uvažujeme spíš jako o doplňkové metodě k celkové restrukturalizaci banky," řekl v úterý místopředseda představenstva KB Petr Budinský s tím, že tržní řešení by bylo pro Komerční banku finančně náročné. Jak včera řekl generální ř
editel Konsolidační banky Kamil Ziegler, KoB není schopna další pohledávky od KB v nejbližší době přebrat z důvodu omezených technických kapacit.Vláda totiž dále rozhodla, že KoB do konce roku odkoupí od České spořitelny ztrátové a pochybné úvěry v nominální hodnotě 33,3 miliard korun za 20 miliard korun. Ziegler tak letošní ztrátu KoB odhaduje na 35 až 40 miliard korun. "Ztráta KoB je součástí deficitu veřejných rozpočtů a je to stále rostoucí břemeno pro daňového poplatníka," uvedl dále Mládek. V srpnu r
oku 2000 se státní Konsolidační banka změní na nebankovní instituci zaměřenou na správu problémových aktiv. "A není pochyb, že vláda bude garantovat všechny její závazky," řekl Mládek. Jedinými dvěma bankami, kde stát dlouhodobě zůstane vlastníkem, jsou Česká exportní banka a Českomoravská záruční a rozvojová banka (ČMZRB). ČMZRB přebere od Konsolidační banky její rozvojovou část.Zdroj: LN z 26. 11. 1999



 
				 
								 
								







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					