Podruhé za uplynulý měsíc byly v neděli večer a během většiny včerejšího dne platební karty České spořitelny k ničemu. Banka totiž od nedělních 20 hodin do včerejška vyřadila své bankomaty i platební terminály u obchodníků z provozu. Zhruba polovinu z nich se podařilo nastartovat již včera odpoledne, zbytek až o půlnoci. Jeden a půl milionu klientů se tak mohlo v mezičase dostat ke svým úsporám pouze na přepážkách ústavu.
Výluka se přitom dotkla i vlastníků karet konkurenčních bank - ti totiž často při platbách využívají právě spořitelní síť. "Dokončujeme přechod systému na vyšší typ, abychom mohli zvládnout rostoucí počet transakcí," řekla mluvčí ústavu Slavěna Podloucká. Množství plateb prostřednictvím spořitelních karet tot
iž vzrostlo za uplynulé dva roky z 800 tisíc na 1,5 milionu denně s objemem 3,5 miliardy korun - to je číslo na hranici schopností starého systému. Autorizace plateb u obchodníků proto dosud v některých případech trvala i dvacet minut.Proč nešlo operaci udělat třeba přes noc? "Na vině je nutnost testovat systém," tvrdí Podloucká. "Síť osmi set bankomatů totiž nelze simulovat, funkčnost se musí vyzkoušet až v praxi." Podle jejích slov tak včera informační specialisté banky včera vyběhli do ulic a zkoušeli v
namátkově vybraných obchodech platit vlastními kartami. Také konkurence má s elektronickými operacemi problémy. Síť Komerční banky, IPB a dalších ústavů, kterou provozuje společnost IFC Muzo, museli před třemi týdny technici vyřadit na hodinu z provozu pro její naprosté zahlcení.Zdroj: MF Dnes z 7. 12. 1999
 
 



 
				 
								 
								







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					