\"Výše obratu i počet zaměstnanců je rekordní. Nejvyšší zvýšení obratu v roce 2015 zaznamenala výroba systémů DNOX dieselové divize,\" řekl. Systémy pro osobní auta uvedla firma na trh v roce 2008, slouží k odbourávání obsahu oxidů dusíku ve výfukových plynech.
S rostoucím obratem souvisí i výrazný růst počtu zaměstnanců. Na konci roku 2015 měla společnost 3578 zaměstnanců, což je podle Šlachty o 17 procent více než v roce 2014. V dělnických profesích pracuje 2150 lidí a 1430 jsou technicko-hospodářští pracovníci. \"Čtyři sta padesát z nich pracuje v oddělení vývoje,\" uvedl.
K letošnímu 1. červenci ve společnosti pracovalo zhruba 3800 lidí. \"Vytvořili jsme celkem masivní náborovou kampaň. Snažili jsme se využít veškeré informační kanály,\" uvedl Šlachta. Společnost hledá pracovníky nadále. \"Vždy jsme měli nouzi o inženýry a techniky. Nyní nám výrazně schází i kvalifikovaní dělníci,\" řekl. Společnost se je snaží nalákat na jednorázovou vstupní odměnu. \"Po třech měsících dostanou dělníci odměnu 15.000 korun. Podmínkou je mít dva roky praxe ve výrobním závodě a technické vzdělání v technickém oboru,\" uvedl Šlachta.
Společnost také zvyšuje investice do svého majetku. V roce 2014 tu investovali miliardu korun. \"V roce 2015 jsme investice zvýšili o 14 procent. Stejný trend plánujeme i v tomto roce,\" uvedl Šlachta. Loni společnost nejvíce investovala do strojního vybavení a vstřikovacích forem, dodal. \"V následujících letech plánujeme další rozšíření výroby, chceme zvětšit i vývojové a testovací centrum,\" uvedl Šlachta.
Firmě již nestačí vlastní výrobní prostory a pronajímá si nemovitosti v Českých Budějovicích. \"Tato určitá decentralizace je vynucená okolnostmi. Náš růst je příliš rychlý na to, abychom stihli budovat vlastní nové výrobní prostory a kanceláře,\" řekl Šlachta.
Společnost vznikla v roce 1992 jako společný podnik Robert Bosch GmbH Stuttgart a Motor Jikov a.s. České Budějovice. Od roku 1995 je stoprocentní dceřinou společnosti německého koncernu.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
