Ministerský předseda zopakoval, že je potřeba postupovat zákonnou cestou a zajistit výběr mýta i po konci letošního roku, kdy vyprší smlouva se společností Kapsch. \"Pro vládu je důležité, aby paralelně s tím řešením ukončení smlouvy se stávajícím provozovatelem bylo rozběhnuto výběrové řízení, které by mělo být technologicky neutrální a mělo by být vypsáno nejpozději v polovině 2017,\" řekl Sobotka.
Kabinet dnes podle něj akceptoval doporučení na řešení situace, které ministerstvo dopravy předložilo. \"Ministr dopravy je člen vlády, který je odpovědný za tuto oblast. Přišel s návrhem, který podložil odbornými posudky, a vláda se tedy přiklonila k tomu řešení,\" doplnil Sobotka. Ťoka zároveň požádal, aby do konce července ministry informoval o tom, jak příprava tendru postupuje.
Vláda dnes schválila tříleté prodloužení smlouvy na provoz mýtného systému se společností Kapsch. Během této doby má nynější dodavatel získat bez výběrového řízení od státu zhruba šest miliard korun. Úřad nyní může s firmou začít vyjednávat o detailech.
Souhlasu s návrhem ministerstva předcházela ostrá koaliční výměna názorů. ČSSD například poukazovala na to, že se proti prodloužení smlouvy vyslovily dvě vládní pracovní komise.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
