Podle Křetínského se klíčovým ekonomickým pilířem holdingu stala dceřiná skupina EP Infrastructure (EPIF). \"Generuje totiž silné a predikovatelné cashflow, které je téměř nezávislé na vývoji cen elektrické energie a dalších komodit,\" uvedl.
Právě tyto činnosti podle něj zásadním způsobem stabilizují výsledky holdingu. \"Důležité je i to, že akcionáři EPH mají minimální požadavky na výplatu dividend. To vše vytváří podmínky pro posilování finančního profilu skupiny a pro další akviziční růst v oblasti výroby elektřiny na vybraných evropských trzích,\" doplnil Křetínský.
Akcie EP Infrastructure chtěla skupina EPH od začátku druhého čtvrtletí nabídnout investorům na burzách v Praze a v Londýně. Na pražskou burzu mělo jít zhruba 15 procent akcií EPIF. EPH ale později od svého záměru upustila.
Čistý dluh holdingu loni činil 4,56 miliardy eur (cca 123 miliard korun), relativní míra zadlužení vyjádřená poměrem čistého dluhu vůči EBITDA činila 2,8. Meziročně byla o osm procent nižší. \"Vzhledem k vysokému podílu infrastrukturních aktiv ji považujeme za velmi konzervativní,\" dodal Křetínský.
EPH patří k největším energetickým firmám v ČR. Zahrnuje 50 firem v ČR, na Slovensku, v Polsku, Německu, Maďarsku, Británii a Itálii, působících v oblasti těžby uhlí, výroby elektřiny a tepla či dodávek tepla.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
