Vedení OKD chtělo od státu půjčit až jednu miliardu. Výkonný ředitel OKD Antonín Klimša dnes řekl, že jednání považuje za úspěšné. Z půjčky má jít asi 400 milionů korun na dorovnání očekávaných výpadků v pracovním kapitálů a 285 milionů korun na odkládané investice. Součástí požadavku byla i rezerva na neplánované mimořádné události.
\"Jestli bude stačit 700 (milionů), nebo nebude, je předčasné. Já i celé vedení společnosti budeme dělat všechno pro to, aby k tomu případnému čerpání rezervy na neplánované, mimořádné události skutečně nemuselo nikdy dojít,\" řekl Klimša.
Babiš řekl, že si myslí, že navrhovaných 700 milionů korun společnost možná ani nebude potřebovat a měly by jí vyjít i na příští rok. \"Určitě budu chtít, aby na to dohlíželo ministerstvo financí, abychom si sem dali nějakého člověka, který možná by mohl jít i do managementu společnosti, nejenom do představenstva, abychom se přímo podíleli na fungování té společnosti a dohlíželi na to, aby si vylepšila pozici na trhu,\" řekl ministr.
Půjčka by podle něj měla být použita už na srpnové výplaty horníků. \"Ten požadavek na srpen, jak jsem to pochopil, je kolem 130 milionů korun,\" řekl Babiš.
Vláda by o půjče měla rozhodnout příští týden. \"To je vlastně poslední termín. Abychom poskytli ty peníze, tak vláda 27. července musí rozhodnout. Takže já předložím s panem (ministrem průmyslu Janem) Mládkem do vlády návrh materiálu, tak uvidíme, jestli se domluvíme na té sumě,\" řekl ministr Babiš.
Společnost OKD podala v květnu sama na sebe insolvenční návrh. Svým věřitelům dluží více než 17 miliard korun, své závazky nedokáže splácet a její majetek nemá hodnotu ani sedmi miliard korun. OKD se potýká s nedostatkem hotovosti. Předseda představenstva a generální ředitel OKD Dale Ekmark tento měsíc uvedl, že se podnik neobejde bez pomoci státu a v případě reorganizace bude na financování svých provozů během roku 2016 potřebovat externí úvěr v rozmezí 700 milionů až jedné miliardy korun. Existuje podle něj vysoké riziko, že by jinak firma musela zastavit provoz.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
