\"Půjčovat bude ze státního rozpočtu, tedy z peněz daňových poplatníků. My všichni tak finančně přispějeme firmě, která se vlastní vinou dostala do problémů,\" uvedla Udženija. Soudí, že stát má a může řešit důsledky krachu firmy třeba formou rekvalifikačních kurzů pro horníky nebo snahou přivést do regionu investory. \"Je ale naprosto šílené ´půjčovat´ společnosti OKD peníze a dívat se, jak další miliarda mizí v jednom velkém černém tunelu,\" uvedla.
Návrh se chystá Babiš předložit vládě příští týden, avizoval to po dnešním jednání s vedením OKD v Karviné. Půjčka by podle něj měla být použita už na srpnové výplaty horníků. \"Ten požadavek na srpen, jak jsem to pochopil, je kolem 130 milionů korun,\" řekl Babiš.
Vedení OKD chtělo od státu půjčit až miliardu korun. Z půjčky má jít asi 400 milionů korun na dorovnání očekávaných výpadků v pracovním kapitálů a 285 milionů korun na odkládané investice. Součástí požadavku byla i rezerva na neplánované mimořádné události.
Společnost podala v květnu sama na sebe insolvenční návrh, potýká se s nedostatkem hotovosti. Dluží víc než 17 miliard, závazky nedokáže splácet a její majetek nemá hodnotu ani sedmi miliard.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
