Soutěž napadly u antimonopolního úřadu České dráhy. Podle nich nastavení nabídkového řízení bylo diskriminační, neboť obsahovalo ustanovení, podle něhož není možno režijní jízdné promítnout do výše kompenzace. Dráhy byly při takto vypsané soutěži podle ÚOHS znevýhodněny, protože na rozdíl od ostatních firem musí režijní jízdenky ze zákona uznávat, což by mělo dopad na konkurenceschopnost nabídky vůči ostatním uchazečům. \"Tento postup mohl ovlivnit výběr nejvýhodnější nabídky,\" konstatoval ÚOHS.
Ministerstvo dopravy chtělo zadat vítězi soutěže provoz rychlíků od letošního prosince na 15 let. Firma GW Train Regio nabídla mezi pěti uchazeči nejnižší cenu kompenzace, tedy 75 korun za kilometr. Je to zhruba o 13 korun méně, než stát doplácel Českým drahám. Když ÚOHS nepravomocně soutěž zrušil, ministerstvo se rozhodlo, že zadá této firmě linku napřímo a již začátkem roku se s ní dohodlo. Zda se na tomto nic nemění, ČTK nyní zjišťuje.
Pokud by začal na lince, kde ve všední dny jezdí pět párů rychlíků, jezdit soukromý dopravce, šlo by o premiéru soukromého dopravce na státem objednávané lince. Dosud jezdí soukromníci pouze na osobních vlacích na objednávku některých krajů, rychlíky jezdí pouze na komerční riziko. České dráhy podle mluvčího Radka Joklíka požádaly o přidělení kapacity zmíněné dopravní cesty. \"Jsme připravení s ministerstvem jednat o dalším poskytování služeb na této lince,\" uvedl dnes na dotaz ČTK Joklík.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
