Audi uvedla, že v samotném druhém čtvrtletí navýšila rezervy na ztráty způsobené emisním skandálem a problémy s airbagy o 165 milionů eur. Celkové rezervy na možné ztráty způsobené těmito problémy tak nyní dosahují 563 milionů eur.
Automobilka očekávala, že její zisková marže, tedy podíl zisku na tržbách, bude letos činit osm až deset procent. Nyní však varovala, že marže bude o něco nižší. Žádné další podrobnosti ale neposkytla, napsala agentura Reuters.
Prodej Audi se v prvním pololetí zvýšil o 5,6 procenta na 953.000 vozů. Loni Audi předhonil v prodeji aut Mercedes, a ta se tak propadla mezi největšími výrobci luxusních aut na třetí místo. Letos chce automobilka představit více než 20 nových nebo modernizovaných modelů a překonat loňský prodej, který činil rekordních 1,8 milionu vozů.
Volkswagen ve čtvrtek uvedl, že jeho čistý zisk se v pololetí meziročně propadl o 37 procent na 3,6 miliardy eur. Provozní zisk klesl o 22 procent na 5,3 miliardy eur. Mohou za to mimořádné náklady související s emisním skandálem.
Volkswagen loni přiznal, že do aut s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se aféra týká asi 11 milionů naftových aut, včetně asi 2,3 milionu vozů Audi a 1,2 milionu vozů Škoda Auto.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
