Za celý rok podnik očekává pokles hrubého zisku o 42 procent na 3,78 miliardy korun. Podle dřívějšího vyjádření vedení podniku je hlavním důvodem snížení zisku právě letošní pokles cen dřeva na trhu. Podnik také již nepočítá s rozpuštěním rezerv v takové výši jako loni, kdy tak získal asi 730 milionů korun.
Tržby Lesů ČR za vlastní výrobky a služby v prvním pololetí klesly na 5,52 miliardy korun z 6,71 miliardy korun ve stejném období loni. Těžba dřeva do konce letošního června klesla asi o čtyři procenta na 3,84 milionu metrů krychlových.
Lesy ČR loni vytvořily čistý zisk 5,4 miliardy korun po rekordních 6,8 miliardy korun v roce 2014. Mimořádně vysoký zisk roku 2014 byl výsledkem rozpuštění rezerv ve výši zhruba dvou miliard korun.
Letos Lesy ČR předpokládají, že by měly státu ze svých zisků a volných peněz odvést 5,6 miliardy korun. Loni odvod státu činil 8,22 miliardy korun. Peníze z vytvořených zisků podnik státu posílá od roku 2013.
Lesy ČR většinu prací v lesích i prodej dřeva zadávají soukromým firmám prostřednictvím každoročních pětiletých tendrů zhruba pro pětinu území. Největším obchodním partnerem Lesů ČR je společnost Uniles ze skupiny Agrofert ministra financí Andreje Babiše (ANO). Dalšími významnými partnery Lesů ČR jsou například firmy Progles, Stora Enso Wood Products Ždírec či Petra.
V červnu podnik vypsal pětileté lesnické tendry 2017+ s hodnotou lesnických prací na úrovni téměř 3,4 miliardy korun. Firmy mohou nabídky podávat do 8. září.
Hospodaření Lesů ČR v letech 2011 až 2016: 2011 2012 2013 2014 2015 k 30. červnu 2016 2016 plán zisk po zdanění (mld. Kč) 4,225 4,408 3,99 6,818 5,395 --- --- zisk před zdaněním (mld. Kč) 5,275 5,478 4,957 7,963 6,494 2,708 3,777 tržby za vlastní výrobky a služby (mld. Kč) 11,8 11,6 11,5 12,1 11,8 6,71 10,6 těžba (mil. m3) 8,02 7,84 8,04 7,98 7,7 3,835 7,7
Zdroj: Lesy ČR



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
