Modernizace pražského úseku na koridoru do Benešova a do jižních Čech, která měla být největší letošní zakázkou na české železnici, měla začít už příští měsíc. Stát za ni hodlal utratit 3,6 miliardy korun, litoměřická společnost Chládek a Tintěra nabídla nižší cenu než vyhlášené stavební firmy. Druhé v pořadí skončilo v soutěži sdružení dvou nadnárodních firem Strabag a Eurovia, tendru se účastnily také společnosti Hochtief nebo OHL ŽS.
\"Důvodem pro rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení je zadavatelem zjištěná nemožnost učinit jednoznačný závěr o posouzení kvalifikace uchazečů,\" píše se podle serverů v odůvodnění zrušení zakázky. Podle obchodního ředitele společnosti Chládek a Tintěra Pavla Stoulila by firma zakázku zvládla. \"Dodavatelský systém byl připraven,\" řekl pro Aktuálně. \"Zřejmě ale některé větší nadnárodní firmy neunesly to, že jsme je porazili. Důvodům zrušení nerozumíme, jsou mlhavé a účelové,\" dodal Stoulil pro iDnes.
Pro firmu Chládek a Tintěra by šlo o největší zakázku v její historii, píše iDnes. Modernizace železničního spojení od Vinohradských tunelů k Hostivaři je součástí modernizace takzvaného pražského železničního uzlu, od něhož si správce železnic slibuje odstranění úseků, které už nestačí intenzitě dopravy. V rámci prací měla být zrušena zastávka Praha - Strašnice a zřízeny dvě nové Zahradní město a Eden. Modernizace zhruba šestikilometrového úseku tratě měla také zrychlit cestování po čtvrtém koridoru do Českých Budějovic.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
