Limonády se na spotřebě nealka podílejí z 57 procent, balená voda téměř z jedné čtvrtiny. Sirupy loni tvořily 15 procent prodejů a džusy pět procent.
V horkých letních měsících lidé pijí obecně více a volí spíše vodu. Naopak v chladnějších měsících preferují slazené nápoje. Podle ředitele Svazu výrobců nealkoholických nápojů Zdeňka Humla Češi rádi zkouší nové nápoje, boom nealkoholických piv je podle něj už spíše minulostí.
\"Lidé teď oproti předchozím letům hodně pijí džusy a ovocné nektary. Stabilně vzrůstá spotřeba kvalitních balených minerálních a pramenitých vod,\" dodal Huml.
V dlouhodobém horizontu podle unie spotřeba nealkoholických nápojů v ČR spíše klesá. Výjimku tvoří balené vody, jejichž spotřeba roste. Ve srovnání se spotřebiteli v jiných evropských státech však Češi v této oblasti patří spíše k průměru. Největší spotřebu nealkoholických nápojů mělo loni Německo, kde si jich každý obyvatel dopřál zhruba 354 litrů. Naopak nejméně nealka vypili v Litvě, a to 118 litrů na obyvatele.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
