\"Předpokládaná hodnota zakázky byla 70 milionů Kč. Vítězná nabídka na úrovni 30,4 milionu Kč tedy představuje významnou úsporu, kterou otevřený tendr na mýtného manažera přinesl,\" uvedlo ministerstvo. Nejpozději do konce roku 2019 by měl podle ministerstva provozovatel vzešlý ze soutěže provoz mýta převzít.
Hodnotícím kritériem pro výběr mýtného manažera byla ze 60 procent cena a ze 40 procent úroveň metodiky řízení projektu. Firma Deloitte Advisory předložila s cenou 30,4 milionu korun bez DPH druhou nejnižší cenovou nabídku a podle MD prokázala i nejlepší úroveň metodiky a znalost právních i technických aspektů mýtného systému.
Úkolem projektového manažera bude zpracovat tarifní politiku, podle níž se nastaví budoucí mýtné sazby. Pomůže rovněž připravit zadávací podmínky technologicky neutrální soutěže, v níž stát vybere nový mýtný systém. Do soutěže se přihlásily i společnosti KPMG ČR, Tempest Czech a advokátní kanceláře Volopich, Tomšíček & spol, společnost Cetag, BDO IT a Arthur D. Little.
Správu mýtných bran na další roky získala bez výběrového řízení společnost Kapsch. Za provoz mýta a další služby na maximálně tři roky má získat 5,27 miliardy korun. Dodatky ke smlouvě podepsalo se stávajícím dodavatelem v neděli ministerstvo dopravy. Zástupci opozice i koaliční ČSSD postup úřadu kritizovali za to, že provoz mýta po skončení letošního roku nezajistil prostřednictvím otevřené soutěže.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
