Z informací, které ČEZ na základě evropského nařízení zveřejňuje na svém webu, vyplývá, že reálná výroba elektřiny druhého temelínského bloku klesla na nulu ve středu kolem 17:00. Podle mluvčího elektrárny Marka Svitáka zastavil Temelín najíždění provozu druhého bloku kvůli revizi těsnění ložiskových stojanů turbíny. \"Aktuálně se turbína vychlazuje, což potrvá do konce týdne. Teprve poté může začít oprava. Délka odstávky je předběžně stanovena na necelé dva týdny,\" uvedl mluvčí na dotaz ČTK.
Společnost bude mimo jiné kontrolovat olejové vložky, které zabraňují úniku oleje z ložisek turbíny. \"Jejich nastavení je záležitostí setin milimetrů. Musí být dostatečně blízko k rotoru, aby nedošlo k úniku oleje, na druhou stranu musí mít vůli od rotoru, aby nedocházelo ke kontaktu,\" uvedl Sviták. Nové olejové vložky podle něj dodavatel do zařízení namontoval při plánované odstávce pro výměnu paliva.
Souběžná odstávka obou bloků, která skončila v úterý večer, trvala 11 dní. Původně měl být druhý blok spuštěn už minulý týden, zdržení způsobila porucha pojistného ventilu v nejaderné části elektrárny.
Jaderná elektrárna Temelín vyrobila první elektřinu v prosinci 2000. V současnosti je největším zdrojem výroby elektřiny v České republice. Svojí produkcí kryje pětinu české spotřeby. V roce 2015 elektrárna vyrobila 14,23 miliardy kilowatthodin elektřiny, letos zatím více než deset miliard kilowatthodin.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
