V současnosti kraje často vybírají dopravce ve veřejných řízeních zaměřených na nízkou cenu, a to vede k tlaku na snižování mezd šoférů. Podle Sobotky je proto třeba, aby mzda řidičů byla garantovaná státem.
Návrh ministerstva práce předpokládá navýšení nejnižší mzdy u šoférů z nynějších 71 korun 60 haléřů na hodinu na 98 korun a deset haléřů, uvedl předseda Odborového sdružení dopravy Luboš Pomajbík. Z 50 korun na hodinu na 78 korun by se měl zvednout příplatek za čekání mezi jednotlivými jízdami. Nově by měl být zavedený příplatek za náročné pracovní prostředí ve výši šesti korun a 60 haléřů za hodinu.
Původně odbory požadovaly navýšení mezd za hodinu jízdy na 130 korun na hodinu. Podle Pomajbíka se nynější návrh, který by mohl platit od začátku příštího roku, po započtení všech příplatků původním požadavkům blíží.
Materiál nyní pro jednání vlády zpracuje ministerstvo práce a sociálních věcí, definitivní legislativní podoba by měla být hotová do konce října.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
