\"Začátek roku byl pomalejší. Pak se situace uklidnila a nyní se dá říct, že máme do konce roku zakázkové krytí a můžeme jet na úrovni naší kapacity,\" řekl Argman. Po loňské několikamilionové ztrátě by se tak firma měla na konci roku vrátit do černých čísel.
Porcelánka s více než 600 zaměstnanci vyrobila za první pololetí 2428 tun porcelánového zboží. Loni to bylo za celý rok 4800 tun. Dvaasedmdesát procent celkové výroby směřuje přímo na zahraniční trhy. Ale i většina ze zbývajících 28 procent je reexportována do zahraničí.
Podle Argmana se firmě už podařilo vymanit ze závislosti na ruském trhu, kam před krizí na Ukrajině a propadem kurzu rublu směřovala velká část výroby. V poslední době pokračuje růst prodeje do zemí Evropské unie, kam porcelánka Thun 1794 dodává už 43 procenta zboží. Do Ruska jde nyní už jen 15 procent výroby. Jak ale Argman podotknul, v případě oživení zájmu, je firma schopna opět export do Ruska navýšit.
Zajímavé jsou ale i další trhy, například Egypt, kam Thun vyváží zejména zdobnější zboží. Už pět let firma dodává své výrobky i do řetězce IKEA, které je prodává v západní Evropě.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
